شناسهٔ خبر: 45672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۰ هزار پوند برای یک نسخه از «هری پاتر و سنگ جادو» به دلیل یک اشتباه تایپی

اگر کسانی هستند که نسخه‌ای از «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Philosopher's Stone) را دارند سری به کتابخانه خود بزنند؛ زیرا یکی از آن‌ها به دلیل داشتن یک اشتباه کوچک ۲۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شده است.

20 هزار پوند برای یک نسخه از «هری پاتر و سنگ جادو» به دلیل یک اشتباه تایپی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نخستین چاپ «سنگ جادو» دارای اشتباهی بسیار کوچک بوده است؛ در یکی از ۵۰۰ نسخه اولیه عبارت ۱ wand دو بار در فهرست مدرسه جادوگری «هاگوارتس» آمده و همین امر موجب شده تا برای آن در حراجی ۲۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شود؛ اگر چه انتظار می‌رود قیمت آن تا ۲۶ هزار پوند نیز افزایش یابد. قرار است در ماه نوامبر این نسخه در   حراجی کتاب‌های فاخر و دست‌نوشته‌های «بونهام» در لندن به فروش گذاشته شود.
 
این اشتباه کوچک تایپی در صفحه ۵۳ این کتاب دیده شده است.
 
«متئو هالی»، مدیر حراجی «بونهام» می‌گوید: «نخستین کتاب از مجموعه «هری پاتر»ها توجه میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان را به خود جلب کرد و اشتباه غلط‌گیرها و نمونه‌خوان‌ها درباره واژه wand یا چوب جادوگری در این نسخه آن را به یک گنج تبدیل کرده است.»
 
وی می‌افزاید: «این نسخه از وضعیت بسیار عالی برخوردار شده است؛ یکی از بهترین موارد حراج یک کتاب که تا کنون دیده‌ام.»
 
آخرین کتاب از مجموعه «هری پاتر» با نام کودک نفرین شده هفته گذشته رکورد فروش و پیش‌فروش را شکست؛ هر چند بسیاری از هواداران این پسر بچه از ساختار نمایش‌نامه‌ گونه آن ابراز نارضایتی کرده‌اند.

نظر شما